Promotiemiddelen

Promotiemiddelen zijn er in alle soorten en maten en hebben een ding gemeen, ze moeten uw bedrijf of product onder de aandacht brengen van uw doelgroep. Als dat doel niet bereikt wordt is het zonde van de investering in deze uitingen. Promotiemateriaal kan uiteenlopen van pennen met een logo tot de website, vergeet niet, deze hoort daar zeker bij. Een eenduidige uitstraling van website, drukwerk en promotiemateriaal geeft de klant het juiste beeld van uw onderneming of product. Zorgt voor herkenning en dat vergroot de kans op omzet.

Strategie van promotiemiddelen

Drukwerk als onderdeel van de totaal strategie begint bij het juiste logo in combinatie met de juiste kleuren voor uw producten. Donkere kleurcombinaties werken niet bij voedsel producten. Daar hoort een frisse schone uitstraling bij. Het eerste drukwerk dat nu nog steeds het meest effectieve is voor promotie is het visitekaartje. Dit kaartje geeft een eerste indruk en dat is wat klanten zich herinneren voordat ze enig product of dienst hebben afgenomen.

Na de kennismaking komt de volgende fase duidelijk uitleg van uw dienst of product. Dat kan zijn via de website, flyers, brochures, blogging en presentaties. Hoe beter de uitleg van uw producten of dienst is hoe groter de kans dat de klant u ook gaat inschakelen. Immers u kunt duidelijk maken wat u doet met welke reden. Dat straalt kennis uit. Deze kennis van us dienst is waar de klant naar op zoek is.

De volgende fase is herinnering, klanten die al bekend zijn met uw producten kunnen u uit het oog verliezen omdat ze uw producten niet heel regelmatig nodig hebben. Daarvoor zijn promotiematerialen als pennen, ijskrabbers, caps, t-shirts, paraplu een handig middel. Uw producten worden in de winter gebruikt? Hoe handig is het dan als de klant bij de eerste keer nachtvorst uw ijskrabber gebruikt om de autoruiten ijsvrij te maken. Datzelfde geldt voor de paraplu, bij een regenbui haalt de klant de paraplu tevoorschijn en is daar dan waarschijnlijk heel blij mee.

Uw omgeving en promotie

Vergeet de sociale waarde van promotie niet, de lokale sportclub heeft altijd behoefte aan ondersteuning en misschien ziet u dat niet direct terug. Maar op de lange termijn geeft het binnen een van te voren te bepalen doelgroep zeker herkenning als uw reclamebord langs de velden hangt, of uw logo op het tenue van een van de teams staat. Zoek wel de sportclub in een regio die bij u past.

Neem contact op met ons voor advies en het bestellen van promotiematerialen.

Translate »